ŚRODKI DO ZMYWAREK

Środki do zmywarek
Analizując wielkość rynku detalicznego środków do zmywarek, zaobserwować można dynamiczny wzrost sprzedaży. W ostatnich 12 miesiącach rynek produktów do zmywarek osiągnął wielkość 64 milionów złotych.

Wzrost tej kategorii sterowany jest przez dynamiczny rozwój największego segmentu, czyli tabletek do zmywania. Rosną zarówno tabletki wielofunkcyjne, które nie wymagają użycia soli oraz nabłyszczacza, jak i tabletki klasyczne. Rozwój sprzedaży tabletek, przy jednoczesnym spadku obrotów proszkami, wskazuje na stopniowe przechodzenie konsumentów na łatwiejszą w użyciu formę.

Spośród tzw. dodatków do zmywarek największe segmenty, czyli sól oraz nabłyszczacze, odnotowują umiarkowany wzrost sprzedaży rzędu 3-4% rocznie.

Dynamiczny wzrost rynku powoduje coraz większą konkurencję, a producenci prześcigają się w wymyślaniu kolejnych wersji produktów, którymi chcą przyciągnąć uwagę konsumentów. Mniejsze firmy starają się naśladować największych graczy, a zwłaszcza lidera rynku, markę Calgonit, która m.in. zaoferowała ostatnio tabletki wielofunkcyjne „5w1” oraz Calgonit Quantum.



Komentarze